Generel information om skolen

Kærbyskolen ligger godt placeret midt imellem Aalborg centrum og det naturskønne område Østerådalen. Der er i alt ca. 320 elever på skolen. De er fordelt i 0.-6. klasse i almendelen såvel som i specialklasserækken, der rummer ca. 30 elever. Omkring 180 elever går i DUS før og efter undervisningstid, og den samlede personalegruppe er på ca. 70 medarbejdere.

Kærbyskolen er profilskole i forhold til æstetiske læreprocesser og har derfor indgået samarbejde med Kunsten Museum of Modern Art Aalborg og Aalborg Kommunes Kulturskole med ønsket om, at æstetiske læreprocesser er en del af elevernes hverdag i både skole og DUS. Skolen har i forvejen en lang tradition for et tæt samarbejde med Aalborg Kommunes Kulturskole og en stor del af eleverne benytter Kulturskolens tilbud.